4/28/09

Et Bjørke Helvete

Nå har jeg kommet hjem fra Oslo, noe som viste seg å være kjempekoz :D Ingen premier til Godtur UB, men det var koz med både god mat og digge hotellsenger. Var i Oslo pga NM i ungdomsbedrift, tror jeg har nevnt det før. Var her med min gode venn Johanne, phonegirl Elise, freaken Christopher og shopoholikeren Christian. Det var også en annen gruppe der som jeg ble nærmere kjent med, Åse som vi fant ut at jeg har en del til felles med ;), Charlotte og Hege. Legger ut noen bilder ;)


Overskriften har egentlig ingenting med dette å gjøre da, så la meg komme til poenget. Jeg har nemlig kronisk pollenallergi. Og hvis jeg hadde vært litt lur å ta medzene mine litt tidlig isteden for nå så hadde jeg sluppet å se ut som Quasimodo i ansiktet.

"Vi kommer i kontakt med pollen ved å puste det inn i luftveiene, samt at det fester seg til hud, hår og øyne. For de fleste er dette uproblematisk. Hos en allergiker vil immunforsvaret aktiveres, og det oppstår en betennelsesreaksjon i nese og/eller øynene. Kroppen reagerer på proteinet i pollen og det frigjøres histamin og andre betennelsesfremkallende substanser som resulterer i ubehag i form av nysing, rennende nese og kløe i øynene." - Og dette er helt jævlig!

Så i dette øyeblikk skal jeg gjøre meg klar for å gå til lege for å få noen råd og mer medz, i tillegg til legeerklæring på at enkelte dager er det lurt å holde seg hjemme (tenker i forhold til skole (HEY!)). Så skal jeg møte Sofia som jeg har savnet masse masse! <3

1 comment: